WIEKENLOOP GESLAAGD

HULSHORST – Danny Koppelman uit Hoge Hexel is winnaar geworden van de tien kilometer tijdens de wiekenloop in Hulshorst. Op de  vijf kilometer vestigde Rik Goethals uit Amersfoort een parkoersrecord met een tijd van 15.27 minuten.

Aan de wedstrijd werd door zo’n tweehonderd hardlopers deelgenomen. De organisatie was in handen van de buurtvereniging Hulshorst en de Loopgroep 2000. Er was een bijzonder gevarieerd parkoers uitgezet dat onder meer voor een deel tussen de maisvelden doorliep. Het weer was perfect, nagenoeg droog en weinig wind. Twee deelnemers moesten onderweg afhaken wegens een blessure maar de vertegenwoordigers van het Rode Kruis hoefden niet in actie te komen.

De uitslagen:

Jeugd jongens 500 meter 4-5 jaar: 1. Seth Meijer, Ede.

Jeugd meisjes 500 meter 4-5 jaar: 1. Rachel Meijer, Ede; 2. Hilde Schaftenaar, Hulshorst

Jeugd jongens 500 meter 6-7 jaar: 1. Lars Hoekert, Harderwijk; 2. Daniel Treur, Nunspeet en 3. Leon Hulstijn, Zwolle.

Jeugdloop meisjes 500 meter 6-7 jaar: 1. Martha Louise van de Weg, Oosterwolde; 2. Maartje van de Weg, Oosterwolde en 3. Suze Bouwman, Elburg

Jeugdloop 1 km jongens 8-9 jaar: 1. Rens de Kleer, Zeewolde; 2. Stef Lensen, Groesbeek en 3. Lenn Poel, Zwolle
jeugdloop 1 km meisjes 8-9 jaar: 1. Isa van den IJssel, Duiven en 2. Fien van de Weg, Oosterwolde

Jeugdkoop 1 km jongens 10-11 jaar: 1. Roef te Keur, Slijk-Ewijk en 2. Niek van de Berg, Hulshorst.

Jeugdloop 1 km meisjes 10-11 jaar: 1. Julian Seppenwolde, Rijssen en 2. Jasmijn van Nieuwenhoven, Wezep.

5 km vrouwen: 1,. Doris Breedveld, Amersfoort; 2, Helen de Vries, Zwolle; 3. Jeanique de Graaf, Spakenburg-Bunschoten en 7. Manouk Deen, Hulshorst

5 k mannen: 1. Rik Goethals, Amersfoort; 2. Wouter van Rossum, Woudenberg; 3. Maikel Bos, Oldebroek; 10. Maurice Bulsing, Hulshorst; 12, Marco Bloem, Nunspeet; 15 Gerdo de Groot, Nunspeet; 19 Eric Zoet, Nunspeet; 20 Gert de Bruin, Nunspeet; 24. Jertoen Rotyis, Nunspeet en 25. Arjen ten Brink, Nunspeet.

5 km vrouwen 50 jaar en ouder: 1. Anne van Schuppen, Emst; 2. Jantina van den Bosch, Wezep en 3. Nelleke Evers, Apeldoorn.

5 km mannen 50 jaar en ouder: 1. Tonnie Stouten, Apeldoorn; 2. Jaap Stijlaard, Woudenberg; 3. Bennie Thunker, Kampen; 5. Wout Mensink, Nunspeet; 7. Ap Bronkhorst, Nunspeet; 11. Gert Brusse, Nunspeet; 13. Jan Henk aan het Rot, Nunspeet; 14. Ron Bolland, Nunspeet; 19. A. Vedder, Nunspeet; 21. Jaap Pluim, Elspeet.

5 kilometer junioren 12-16 jaar: 1. Wouter Seppenwoolde, Rijssen; 2. Daniel Bleijenburg, Wezep; 3. Joris Lensen, Groesbeek; 8. Harm van de Hardenberg, Elspeet

5 km meisjes 12-16 jaar: 1. Félice Lensen, Groesbeek en 2. Roos de Kleer, Zeewolde

10 km mannen: 1. Danny Koppelman, Amersfoort; 2. Nick van Nieuwenhuizen, Arnhem; 3. Klaas van Pijkeren, Dronten; 25. Patrick van de Brake, Nunspeet; 31. Daan Frens, Nunspeet; 37 Mark van de Bunte, Nunspeet; 46. A. Quester, Nunspeet

10 km vrouwen 50 jaar en ouder: 1. Miriam Hölscher, Castricum; 2. Willeke Ouwens, Zeewolde en 3. Jacqueline de Kleer, Zeewolde.

10 km mannen 50 jaar en ouder: 1. Marcel van den Bosch, Wezep; 2. Rob van de Graaf, Hoogeveen; 3. Dirk van den Dool, Nunspeet; 6. Eibert Dijkgraaf, Doornspijk; 8. Hein Frens, Nunspeet; 9. Aart Klein, Nunspeet