WIEKDAGEN PROGRAMMA

HULSHORST – De buurtvereniging Hulshorst houdt van 19 tot en met 21 augustus de Wiekdagen. Dit jaar met een aangepast programma in verband met de coronamaatregelen.
De start is donderdag 19 augustus met de vier kernentocht. Deelnemers kunnen kiezen uit afstanden van 35 en 50 kilometer. De start is tussen 10.30 en 11.30 uur vanuit het dorpshuis De Wieken aan de Kapelweg in Hulshorst.
In de avonduren vindt de Wiekenloop plaats met een kidsrun over 500 en 1.000 meter en een afstand van vijf en tien kilometer voor de senioren. Nieuw is dat op de 5 kilometer dit jaar er voor het eerst een leeftijdsgroep is van 12 tot en met 16 jaar. Inmiddels hebben al een groot aantal mensen gebruik gemaakt van de voorinschrijving. Maar inschrijven aan de start is mogelijk tot een kwartier voor aanvang van de race. De kidsrun start om 18.40, de 5 en 10 kilometer starten om 19.15 uur. Publiek wordt gevraagd een afstand van anderhalve meter in acht te nemen.
De vrijdag 20 augustus is er een klaverjasmarathon waarvoor tot dinsdag 17 augustus 18 uur kan worden ingeschreven via w.kooymans1948@gmail.com Het klaverjassen is van 10 tot 16 uur. Er wordt Amsterdams gespeeld. Het inschrijfgeld bedraagt vier euro. In de avonduren is er een darttoernooi in De Wieken.
De zaterdag is er een rommelroute waarvoor zich zo’n 25 adressen hebben aangemeld. Wie de rommelroute wil lopen dient zich tussen 10.30 en 14.30 uur te melden in  het dorpshuis De Wieken. Daar is een kaartje beschikbaar met de route en de adressen van de rommelroute.
Bij genoeg belangstelling is er ’s avonds om zes uur een molensteenmaaltijd waarvan het hoofdgerecht kapucijners zijn. Er is zowel een variant met als zonder vlees. Aanmelden is mogelijk tot en met donderdag 19 augustus 17 uur via het eerder genoemde mailadres.
Voor meer informatie kan contact worden opgenomen met het eerder genoemde mailadres of telefonisch 06-30506931.

Wat je misschien ook leuk vindt