Stamppottenbuffet en lampionnenoptocht

STAMPPOTTENBUFFET EN WANDELING

De beide activiteiten welke door de Buurtvereniging Hulshorst werden gehouden in het kader van Winterlicht mogen als zeer geslaagd worden beschouwd. Zo’n zestig deelnemers schoven aan voor het stamppottenbuffet. Na afloop kregen de koks Esther Poorter en Jolanda Smink veel waardering voor het smakelijk eten dat ze hadden neergezet. Een beloning voor de vele uren die aan de voorbereiding en het koken zelf zijn besteed. De lampionnenoptocht over de zandverstuiving trok later rond de honderd deelnemers. Het was voor hen een bijzondere waarneming. Men liep als het ware tegen een muur van duisternis op waar vorig jaar het nog volle maan was. Van de tocht zijn opnamen gemaakt door Omroep Gelderland die donderdag 13 december vanaf 17 uur worden uitgezonden. Na afloop werden de deelnemers getrakteerd op warme chocolademelk en krentenbrood. De Buurtvereniging is tevreden over de opkomst bij beide evenementen. Mensen krijgen zo de gelegenheid elkaar te ontmoeten. Bovendien bleek uit de opkomst dat ook het besef is doorgedrongen dat de activiteiten niet alleen voor inwoners van Hulshorst bestemd zijn maar voor iedereen die daaraan wil deelnemen. Foto’s Leon Wijnbergen en Wijnand Kooijmans.

Afbeelding kan het volgende bevatten: binnen
Afbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, eten, zitten, tafel, eten en binnen
Afbeelding kan het volgende bevatten: een of meer mensen, zittende mensen, tafel en binnen
Afbeelding kan het volgende bevatten: een of meer mensen, staande mensen, nacht en buiten