Show- en gezinsdag oldtimerclub Hulshorst

Op het terrein achter molen De Maagd aan de Kapelweg in Hulshorst wordt zaterdag 11 augustus voor de tiende keer een show- en gezinsdag gehouden door de Oldtimer Club Hulshorst.

De stichting wil historische tractoren en werktuigen draaiende houden om zo ook een stukje geschiedenis door te geven aan de jeugd. Voor de oldtimers geldt dat ze minimaal dertig jaar oud moeten zijn. Gerekend wordt op de komst van minimaal 150 tractoren, het aantal dat vorig jaar de reis naar Hulshorst maakte. Het merk doet er niet toe, wel is er ieder jaar een thema aan de dag gebonden en dat is dit jaar ‘Hanomag.’

Eén van de onderdelen is een toertocht met een deel van de oude tractoren. De Politiehondenvereniging De Trouwe Vriend wordt een demonstratie gegeven, de muzikale noot wordt verzorgd door de Tippezangers uit Hierden. Verder zijn er demonstraties dorsen met de dorsmachine, gras maaien, hooi persen, schapen scheren en touwvlechten.

De aanvang is om 10 uur, de officiële opening staat gepland om 11 uur. Het einde is rond vijf uur.