Programma Koningsdag Hulshorst

HULSHORST- Koningsdag wordt in Hulshorst zaterdag 27 april geopend tussen 09 en 09.30 uur met het inleveren van de taarten voor de wedstrijd Heel Hulshorst bakt. Iedereen wordt opgeroepen hiervoor een taart te bakken zodat de jury druk werk heeft om zowel de creaties als de smaak te beoordelen.

Om 09.30 uur vindt de aubade plaats. Bij mooi weer in het plantsoen voor dorpshuis De Wieken. De vlag wordt gehesen door loco-burgemeester Gert van den Berg en voorzitter Ruud van der Horst van de Buurtvereniging Hulshorst. Aansluitend neemt Van den Berg de aubade af. Hierna is het gezamenlijk koffie drinken in het dorpshuis. Om 10 uur begint het cup cakes versieren voor de jeugd in het dorpshuis.

Om 13 uur start het opstellen van de optocht, één van de jaarlijkse hoogtepunten van Koningsdag in Hulshorst. Muzikale medewerking wordt verleend door de muziekvereniging Harmonie uit Nunspeet. Het vertrek is om 13.30 uur vanaf de molen De Maagd aan de Kapelweg. De route is Kapelweg, Zandhuisweg, Kruisweg, Weversweg, Doornenkamp, Zandhuisweg, Harderwijkerweg, Braambosch en daarna door de nieuwbouwwijk om via de Braambosch weer naar de Harderwijkerweg te gaan. Vervolgens Akkerweg, Hoefslag, Bakkerspad, Wiekslag. Er zijn drie categorieën: wagens, groepen en individuelen. Ook wagens van buiten Hulshorst mogen aan de optocht deelnemen.

Rond 15 uur start het touwtrekken. Hieraan kan door team van minimaal zes personen en een coach worden deelgenomen. Deelname is ook mogelijk met een gemengd team. Teams van buiten Hulshorst zijn ook welkom. Wel is het verzoek zich zo snel mogelijk aan te maken in verband met het opstellen van een wedstrijdschema. Opgave kan via: www.buurtvereniginghulshorst.nl  Het touwtrekken wordt afgewisseld met demonstraties drumble dance waaraan per keer veertig kinderen en volwassenen kunnen deelnemen. Deze activiteiten vinden plaats op het terrein op de hoek van de Zandhuisweg en de Harderwijkerweg.

Om 17 uur begint in het dorpshuis het afsluitende muzikale feest met medewerking van de zingende schilder Johan Pluim, dj Henk Jan van Olst en zangeres Suzan. De toegang is gratis. De trekking van de verloting is om 22 uur.