EIERTIKKEN EN EIERZOEKEN HULSHORST

HULSHORST – Door de buurtvereniging Hulshorst wordt Tweede Paasdag (18 april) het traditionele eiertikken en eierzoeken gehouden.
Voor het eiertikken moeten de deelnemers zich tussen 13 en 13.30 uur inschrijven in het dorpshuis De Wieken. Om 13.30 uur wordt vanaf het dorpshuis gestart met het eierzoeken. De deelnemers in de leeftijdsklasse tussen nul en vier jaar mogen dit doen, samen met de ouders. Voor de deelnemers tussen de vijf en negen jaar geldt dat ze moeten zoeken op eigen houtje. Na het zoeken begint om 14 uur het eitje tikken voor deelnemers in de leeftijd van nul tot en met zestien jaar. Die worden verdeeld in vier leeftijdsgroepen. Deelnemers dienen zelf een hard gekookt ei mee te nemen.
Tevens wordt een kleurwedstrijd gehouden. De kleurplaat kan tijdens de openingsuren worden afgehaald in het dorpshuis De Wieken. Inleveren uiterlijk zaterdag 16 april voor 12 uur in de brievenbus van het dorpshuis. De deelname aan alle onderdelen is gratis.