Parkoers Wiekloop uniek

Het parkoers voor de eerste Wiekenloop in Hulshorst is gereed. Het werd verkend door uitzetter Henk Zoet uit Hulshorst zelf, Rob Smink namens de Buurtvereniging Hulshorst en Henk en Alie Mentink namens de Loopgroep2000.

De laatste twee organisaties tekenen voor de organisatie van het evenement waarbij een traditie in ere wordt hersteld. Ook voorheen had Hulshorst meerdere jaren een stratenloop tijdens de zomervakantie. In eerste instantie is de loop opgezet in het kader van het 70-jarig bestaan van de Buurtvereniging. Opzet is wel er een jaarlijks evenement van te maken. In dat verband is de Buurtvereniging blij met de ervaring die de Loopgroep2000 inbrengt bij de organisatie van het evenement.

Voor de kinderen zijn er routes van vijfhonderd meter en een kilometer door het centrum van Hulshorst. Jongeren en volwassenen krijgen een parkoers voorgeschoteld van vijf kilometer dat zowel over verharde wegen als enkele zandwegen voert en als uniek wordt beschreven. Deelnemers aan de tien kilometer lopen deze ronde twee keer.

De 500 meter is vooral bestemd voor kinderen van vijf tot en met acht. Onder deze leeftijd, de bambino’s is deelname alleen mogelijk onder begeleiding van volwassenen. De kilometer is voor de jeugd van negen tot en met twaalf jaar. Voor de jeugd is er een medaille beschikbaar. Bij de volwassenen is er, naast de andere prijzen, een prijs voor het parkoersrecord

Voorinschrijving tot en met 15 augustus via: inschrijven.nl

Na-inschrijving op de wedstrijddag zelf vanaf 18 uur tot 10 minuten voor de start in dorpshuis De Wieken aan de Kapelweg in Hulshorst. Hier vindt ook de uitgifte van de startnummers plaats.