Koningsdag staat voor de deur

Met het hijsen van de vlag en aansluitend de aubade wordt Koningsdag in Hulshorst vrijdag om 09.30 uur geopend. De aubade wordt afgenomen door loco-burgemeester Gert van den Berg.

Vanaf 09 uur kunnen de baksels al worden ingeleverd voor de wedstrijd Heel Hulshorst bakt. Om 10 uur is er een wedstrijd cup cakes versieren voor de jeugd. Na de beoordeling van de baksels kunnen bezoekers ook zelf het resultaat proeven.

Het opstellen van de optocht is vanaf 13 uur op de Kapelweg vanaf molen De Maagd. Om 13.30 uur is het vertrek. De muzikale begeleiding wordt verzorgd door de muziekvereniging Harmonie uit Nunspeet. Langs de route wordt op enkele plaatsen opgetreden door de boerenkapel van de muziekvereniging Juliana uit Doornspijk. De route gaat onder meer over de Harderwijkerweg en langs de woningen in de nieuwbouwwijk van Hulshorst.

Om 15 uur vindt de start van het touwtrekken plaats op het terrein op de hoek van de Harderwijkerweg en de Zandhuisweg. Het startsein wordt gegeven door burgemeester Breunis van de Weerd van de gemeente Nunspeet. De afsluiting is met een muzikaal feest vanaf 17 uur in dorpshuis De Wieken met de zingende schilder Johan Pluim en dj Henk Jan van Olst. Om 22 uur is de bekendmaking van de uitslag van de verloting.

Opgave voor het touwtrekken (teams van zes personen) is nog steeds mogelijk. Dit via: r.smink@chello.nl