Gezellige nieuwjaarsreceptie

In de toespraak tijdens de nieuwjaarsreceptie van de Buurtvereniging Hulshorst heeft voorzitter Jos van den Berg gewaarschuwd voor de toenemende bureaucratie bij de gemeente Nunspeet als het gaat om het afgeven van vergunningen.

Het aanvragen van een vergunning vraagt, zo is zijn mening, tegenwoordig een boekwerk aan papier. Daarnaast wordt de regelgever strenger. Zaken, welke wanneer het nog extremer gaat worden, niet meer haalbaar zijn in zijn ogen voor het voortbestaan van een vereniging. Dat kan naar zijn mening niet de bedoeling van de politiek zijn. Bij afwezigheid van Van den Berg zelf werd zijn toespraak voorgelezen door vice-voorzitter Rob Smink.

In de toespraak werden de vrijwilligers en sponsoren bedankt welke hebben bijgedragen aan het welslagen van 2017 waarin het 70-jarig bestaan van de vereniging mocht worden gevierd. De evenementen zijn veelal succesvol verlopen en gezien de positieve reacties op de evenementen kan de Buurtvereniging, zo vindt Van den Berg, alleen maar trots zijn op het afgelopen jaar.

Maar de voorzitter maakt wel de kanttekening dat het volgens het bestuur nog beter kan in de toekomst. Hij wijst erop dat steeds erg veel mensen veel van de buurtvereniging verwachten, zonder bereid te zijn hier zelf iets voor te doen. Af en toe wordt het bestuur aangesproken op een wijze of men aan het hoofd staat van een groot bedrijf. Te weinig wordt, naar de mening van Van den Berg er bij stil gestaan dat ook de bestuursleden het werk allemaal vrijwillig doen.

Van den Berg ziet 2018 positief tegemoet. De vereniging gaat verder met het organiseren van evenementen voor de inwoners van Hulshorst en daarbuiten. Ook wordt weer opgekomen voor de belangen van Hulshorst met als doel de inwoners dichter bij elkaar te brengen. Vrijwilligers en sponsoren zijn daarbij hard nodig, zo geeft Van den Berg aan.